Інформація для батьків першокласників

Правила прийому до закладу освіти

До уваги батьків майбутніх першокласників 2023-2024 навчального року!

Прийом документів для зарахування дітей до першого класу нашої школи  відбувається відповідно до наказу МОНУ №367 від 16.04.2018 р. “Про зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти” .

Перелік територій, закріплених за СЗШ І-ІІІ ступенів №29 м.Львова

вул. С. Бандери; вул. Білозора;

вул. Весняна; вул. Врецьони; вул. Винна Гора; вул. Винниченка; вул. Влоха; вул. Возницького; вул. Володимира Великого; вул. Вузька;

вул. Гайдамацька; вул. Галицька, 1-9 (непарні), 2-14 (парні); вул. П. Полуботка; вул. Гірняка; вул. І. Гонти; вул. Катрі Гриневичевої;

вул. Джерельна; вул. Довганика; вул. Долинна;

вул. Жупан; вул. Забава; вул. Загадкова; вул. Засянська; вул. Зарічна;

вул. І. Франка, 50-132 (парні); вул. В. Івасюка;

вул. Калинова; вул. Кияка; вул. Квіткова; вул. Козацька; вул. І. Котляревського; вул. Коротка; вул. Академіка І. Крип’якевича; 

вул. С. Крушельницької; вул. Кука;

вул. Левицького; вул. Лісна; вул. Лисинецька; вул. Ломоносова; вул. Любич Парахоняк;

вул. Магаляса; вул. І. Миколайчука; вул. Миська; вул. Міхновського;

вул. Олени Теліги; вул. Обаранця;

вул. Пушкіна; вул. В. Симоненка; вул. Сокола-Батька; вул. Сонячна; вул. Сопілки Мирослави; вул. Спортова; вул. Сухомлинського;

вул. Паркова; вул. Піддубного; вул. “Просвіти“; вул. Принади;

вул. Ринок; вул. Руська;

вул. Федюка; вул. Хоружинської; вул. Б. Хмельницького;

вул. М. Шашкевича; вул. Т. Шевченка.

Право першочергового зарахування до школи

1. Діти з території обслуговування закладу

2. Діти, чиї старші брати та сестри вже навчаються у СЗШ №29

3. Діти працівників освітнього закладу

4. Діти внутрішньо переміщених осіб

Список документів, необхідних для зарахування до СЗШ № 29 м. Львова


○ Заява від батьків або осіб, які їх заміняють на ім’я директора навчального закладу(Зразок заяви про зарахування);

○ Медична довідка встановленого зразка – форма №086-1/o та №063;

○ Копія свідоцтва про народження дитини;

Документ, що підтверджує місце  проживання/перебування  (для підтвердження права на першочергове зарахування) або прізвище, ім’я та клас, в якому навчається старша дитина;

○ Особова справа – для дітей, які вступають до будь-якого класу, окрім першого;

○ Документ про відповідний рівень освіти – для тих, хто вступає до навчального закладу ІІІ ступеня.

Контактні  телефони: 

(032)296-05-94

Директор

Верхівська Оксана Михайлівна

Заступник директора з НВР

     Семчишин Марія Кирилівна

Поради психолога батькам майбутніх першокласників

Успіх породжує успіх і посилює впевненість у своїх силах

Поради батькам дошкільнят

1. Частіше розмовляйте у присутності дитини про школу, шкільне життя. Спрямовуйте дитину на серйозне ставлення до навчання.

2. Не приховуйте труднощів, які чекають малюка у школі, але формуйте у нього впевненість у їх подоланні.

3. Частіше звертайте увагу дитини на її зовнішній вигляд, хороші вчинки школярів.

4. Навчіть сина чи дочку найпростіших навичок самообслуговування (вмиватися, чистити зуби, одягатися, доглядати одяг, акуратно їсти).

5. Привчіть дитину лягати спати та вставати у певний час (лягати спати не пізніше дев’ятій годині вечора, вставати о сьомій годині ранку).

6. Заохочуйте малюка до малювання кольоровими олівцями, письма ручкою (написання паличок, кружечків, квадратиків).

7. Прищеплюйте дитині дбайливе ставлення до книжок, олівців, зошитів, фломастерів. Навчіть їх правильно гортати сторінки.

8. Не стримуйте інтерес до навчання, заохочуйте малюка до набуття знань, обміну враженнями від почутого, побаченого.

9. У будь – якій конфліктній ситуації не принижуйте гідності дитини, прагніть заохотити її до самовдосконалення.

10. Завжди прагніть підтримувати вихователя, вчителя, не критикуйте його в присутності дитини.

Підготовка руки дитини до письма

Навчання письма – важливий крок у розвитку дитини. Його не можна розглядати ізольовано, а лише у взаємозв’язку з розвитком усного мовлення. І це невипадково, адже письмо, як і слухання й говоріння, є одним із видів мовленнєвої діяльності. 

Процес письма постійно супроводжується усним мовленням, оскільки дитина диктує собі те, що має записати. Якщо дошкільник має певні вади у вимові окремих звуків, це в майбутньому може негативно позначитися на письмі – спричинятиме помилки та пропуск і заміну літер. Тому розвиток усного мовлення є одним із пріоритетних напрямків підготовки руки дитини до письма. 

Дослідження науковців свідчать про те, що рівень розвитку мовлення дітей залежить від ступеня сформованості дрібної моторики пальців рук. Недарма народна педагогіка впродовж багатьох століть зберігає значну кількість фольклорних творів, використання яких супроводжується активними рухами: «Сорока-ворона», «Пальчику,пальчику», «Горошок, бобошок» тощо. Рухи пальців і кисті руки розвиваються в дитини поступово протягом усього дошкільного життя. Однак, на момент вступу дитини до школи не завершується процес закостеніння пальців кисті руки. Цим пояснюється невпевненість у рухах, дрижання пальців під час проведення прямих ліній, написання овалів та напівовалів, швидка втомлюваність. 

Труднощі, з якими стискається дитина під час письма, викликають у неї негативне ставлення до цієї діяльності. Тому дитина, яка робить лише перші кроки в набутті графічної навички письма, потребує постійної допомоги дорослого, адже саме він має перетворити складну для дитини діяльність на цікаву гру. 

Починаємо тренування з розминки, зі своєрідної зарядки для пальчиків. Ось наші рекомендації: 

   Консультація для батьків:   «Психологічна готовність дитини до навчання у школі»   

«Роки чудес» – так називають дослідники перші п’ять років життя дитини. Закладені в цей час емоційне ставлення до життя, до людей, наявність або відсутність стимулів до інтелектуального розвитку визначають подальшу поведінку та спосіб мислення людини. Готовність дитини до школи залежить передусім від батьків. Якщо дитина відвідує дитячий садок, то це залежить від вихователів, адже підготовка дитини до школи передбачена програмою дитячого садка. Але ці програми не повністю враховують психологічні аспекти проблеми. Отже, перед психологами стоїть завдання розробки критеріїв і показників саме психологічної готовності дітей до навчання. 

Особливої уваги потребують так звані «домашні діти», які не відвідували дитячий садок. Вони, як правило, менш комунікабельні, важче встановлюють контакти з учителем та однолітками, не дуже комфортно почуваються в колективі, бояться залишатись у школі без батьків.

 Часто батьки, а іноді й учителі, вважають основними показниками готовності до школи ознайомлення дитини з літерами, вміння читати, рахувати, знання віршів та пісень. Однак дослідження показують, що це мало впливає на успішність навчання. Відсутність цих умінь не потребує спеціальної індивідуальної роботи з дитиною, оскільки їх формування передбачається програмою та методикою навчання.

Корисні посилання:

Навчайте дитину правильно розмовляти

Притчі про виховання, батьківство, дитячо-батьківські стосунки, сім’ю, сімейні цінності, любов, підтримку

10 ГОЛОВНИХ ПОМИЛОК БАТЬКІВ ЯКІ РОБЛЯТЬ ДІТЕЙ ІСТЕРИЧНИМИ

Як виростити успішну дитину

Навчаємо дітей хороших манер в ігровій формі

ДИТЯЧІ ЗАПОВІДІ ДЛЯ БАТЬКІВ, БАБУСЬ І ДІДУСІВ

Дитячий психолог - перший український сайт для батьків та дитячих психологів

Група для батьків та психологів “Підтримка батькам” 

В Україні відкрився перший сайт з інтерактивного навчання для дітей дошкільного та шкільного віку. Інтерактивні завдання з математики, української мови, читання, цікаві задачі, ігри, нагороди і сертифікати для малюків та школярів — все це на сайті шкільної та дошкільної освіти https://www.learning.ua


Психолог нашої школи:

 

Підготовка до школи

 Психологічна готовність

Психологічна готовність до школи – це такий рівень психічного розвитку дитини, який створює умови для успішного опанування навчальної діяльності.

Компоненти психологічної готовності:

– мотиваційний; 

– інтелектуальний;

– вольовий;

– емоційний;

– особистісний.

Мотиваційний компонент відображає бажання чи небажання дитини навчатися. Він дуже важливий, бо від нього залежить входження дитини в нову для неї діяльність, яка відрізняється від ігрової своєю обов’язковістю, розумовим напруженням, необхідністю подолання труднощів тощо. Розрізняють внутрішні, або пізнавальні, мотиви навчання, що характеризуються потребою в інтелектуальній активності, пізнавальним інтересом; і зовнішні, або соціальні, що виявляються в бажанні займатися суспільно значущою діяльністю, у ставленні до вчителя як до представника суспільства, авторитет якого є бездоганним. Внутрішні та зовнішні мотиви навчання складають внутрішню позицію школяра, яка є одним з основних показників психологічної готовності до навчання.

Про наявність внутрішньої позиції учня можна говорити, якщо дитина:

1) Ставиться до вступу до школи та до перебування в ній позитивно, навіть в умовах необов’язкового відвідування школи прагне занять специфічно шкільного змісту;

2) Виявляє особливий інтерес до нового, власне шкільного змісту занять, віддає перевагу урокам грамоти та лічби, а не заняттям дошкільного типу (малювання, співи, фізкультура тощо), має належне уявлення про підготовку до школи;

3) Відмовляється від характерної для дошкільного дитинства організації діяльності та поведінки (віддає перевагу колективним класним заняттям, а не індивідуальному навчанню вдома; позитивно ставиться до загальноприйнятих норм поведінки (дисципліни);

4) Віддає перевагу традиційному для навчальних закладів способу виявлення рівня її досягнень (оцінка) перед іншими видами заохочення, характерними для безпосередньо-особистісних відносин (солодощі, подарунки);

5) Визнає авторитет учителя.

Критерії готовності дитини до школи

Першокласник сьогодення і першокласник в минулому – різні поняття. В наш час від дитини в першому класі вимагають більше, ніж це було раніше. Тому, щоб адаптація до школи проходила нормально і у дитини не зникло бажання вчитися, малюк повинен бути ГОТОВИЙ ДО ШКОЛИ.

Існує ряд показників, за якими ми можемо визначити чи готова дитина до школи. Тут зібрані всі основні критерії, за якими психологи здійснюють відбір.

Отже, було б добре якби дитина змогла б:

1. Назвати себе (П. І. Б.), маму, тата, бабусю, дідуся (орієнтація у внутрішньосімейних зв’язках)

2. Знати пори року, кількість і назви місяців у році, днів у тижні. Знати які зараз рік, тиждень, день. Вміти відповісти на питання типу «Коли птахи відлітають на південь», «Коли холодно і іде сніг», «в який день люди не ходять на роботу», «В яку пору року листя жовтіє»

3. Розказати назви всіх оточуючих її предметів: меблі, посуд, одяг, побутові та електроприлади, рослин, тварин, явищ природи, назви улюблених мультфільмів, казок, книжок, імена улюблених героїв.

4. Бути в змозі скопіювати просту фразу, наприклад, «він їв суп»

5. Орієнтуватися в числах в межах 10.

6. Володіти навичками узагальнення (в картинках вибрати що об’єднує …), виключення з ряду.

7. Знаходити схожість і відмінності між предметами.

8. Вміти скласти розповідь за картинкою або за серією картинок.

9. Знати основні геометричні фігури – коло, овал, прямокутник, трикутник, квадрат, вміти їх намалювати.

10. Запам’ятати 5-7 слів з 10 чітко названих.

11. Вміти розповісти напам’ять невеликий вірш

12. Вміти відповісти на питання: що буває раніше – обід чи вечеря, хто більший – корова або коза, у корови дитинча теля, а у коня …

13. Знати 10-12 основних кольорів.

14. Вміти намалювати фігуру людини з усіма основними частинами тіла.

15. Слухати казку і переказати ключові події.

16. Утримувати увагу на заданому виді діяльності 10 хв.

17. Розуміти що таке школа, чим там займаються і навіщо туди ходять.

18. Вміти визначати напрямок: вперед, назад, направо, наліво, вгору, вниз.

19. Уважно слухати і виконувати завдання, які пропонуються в усній формі;

20. Може самостійно виконувати необхідне завдання за зразком, який сприймається зором.

Фізіологічні показники

2. Дістає рукою через верхівку до верхньої частини протилежного вуха (Філліпінський тест).

3. Якщо дитина стоїть боком проявляється прогин хребта в попереку.

4. Яскраво проявляються суглоби на пальцях і колінах.

5. Вміє кидати і ловити м’яч.

6. Вміє зав’язувати шнурки, застібати ґудзики, блискавки – це ознака розвитку дрібної моторики.

7. При рукостисканні – її великий палець вгорі.

8. Скачок в зрості.

9. Може повторити прості пальчикові ігри (наприклад, по столу переминати пальцями, зробити пальцями «перемога» і т. д.).

Януш Корчак (пол. Janusz Korczak; справжнє ім’я пол. Henryk Goldszmit; 1878 — 1942) — видатний польський педагог, письменник, лікар і громадський діяч. Педагогічна діяльність Корчака заснована на формуванні в дитячому колективі і в окремих вихованців навичок самопізнання, самоконтролю, самоврядування. У роки окупації Польщі фашистської Німеччиною Корчак героїчно боровся за життя дітей у варшавському гетто, зaгинув в газових камерах Треблінки разом з 200 своїми вихованцями. 

Нормативна документація

Законодавство України

Конституція України

Стаття 53. Кожен має право на освіту

Закон України “Про освіту”

Стаття 12. Повна загальна середня освіта

п.4. Початкова освіта здобувається, як правило, з шести років. Діти, яким на початок навчального року виповнилося сім років, повинні розпочинати здобуття початкової освіти цього ж навчального року.

Стаття 13. Територіальна доступність повної загальної середньої освіти

п.1. Для забезпечення територіальної доступності повної загальної середньої освіти органи місцевого  самоврядування створюють і утримують мережу закладів освіти та їхніх філій.

Кожна особа має право здобувати початкову та базову середню освіту в закладі освіти (його філії), що найбільш доступний та наближений до місця проживання особи.

Право особи здобувати початкову та базову середню освіту у державному або комунальному закладі освіти (його філії), за яким закріплена територія обслуговування, на якій проживає ця особа,  гарантується, що не обмежує право особи обрати інший заклад освіти.

Закон України “Про загальну середню освіту”

Стаття 18. Зарахування учнів

Зарахування учнів до інших закладів загальної середньої освіти дозволяється на конкурсних засадах лише у випадках, якщо кількість поданих заяв на відповідний рівень загальної середньої освіти перевищує спроможність цього закладу. Право на першочергове зарахування до початкової школи мають діти, які проживають на території обслуговування цієї школи.

Наказ  про зарахування дітей до 1-го класу у 2022-2023 н.р.